Muzikale Leiding

Muzikale leiding

De muzikale leiding van het Vierhouter Koor is in handen van dirigent Sander Worrell uit Harderwijk.

Ons repertoire is breed georiënteerd en we zingen meestal vierstemmig. Tijdens de repetities werken we hard én - niet onbelangrijk - er wordt veel gelachen! Ieder koorlid beschikt over eigen bladmuziek maar we zingen ook regelmatig vanaf een groot scherm waarop de bladmuziek is geprojecteerd.

Sander werd in Bilthoven geboren (1978). Hij volgde de opleiding Schoolmuziek in Utrecht en Amsterdam.

Hij stond op zestienjarige leeftijd al voor zijn eerste koor. Al vroeg was duidelijk dat muziek maken en anderen enthousiasmeren om mee te doen zijn ding was.

Het dirigeren en pianospel bestaan uit het overbrengen van emoties, om daarmee de koorleden te overtuigen van de gewenste interpretatie en motivatie van de aangeboden muziekstukken.

Mede dankzij zijn kennis en humor heeft hij binnen het Vierhouter Koor de touwtjes strak in handen.

Sander organiseert met regelmaat kleine en grotere koorprojecten. Daarnaast schrijft hij arrangementen en is hij werkzaam als freelance pianist, artistiek leider en coach. In zijn vrije tijd is hij vaak te vinden in zijn studio, waar hij werkt aan kleinschalige (cd-) producties.

Het Vierhouter Koor is blij met haar muzikale leider!